"
"

Boktips :)

DATUM: 2012-01-24 / TID: 16:34:24
Här är några boktips för dig som gillar o läsa :)



Jag bara älskade den här boken. Det handlar om en tjej som blir dumpad av sin kille som hon älskat. Så då börjar hon träffa andra killar. Lite för många kanske o då leder det till rykten och ja. Nä ni får helt enkelt läsa den. Den var verkligen skit bra :) Lättläst e den också :)

Så det här är en av Katarina von bredows nyare böcker o ni kanske inte vet det men jag tycker att hon skriver jätte bra böcker. Alla hennes böcker är jätte bra o de menar jag för jag har typ läst alla :P
Aja den här handlar om: Det finns koder. Vissa regler. Som när man kommer ny till klassen. Då handlar det om att inte märkas för mycket. Att vara lagom. Glida in och smälta ihop med de andra.
Så gör inte Silja. Silja gör precis tvärtom.
Vendela är femton år och har just börjat nian. Hon tycker att det är ganska skönt att vara tillbaka i skolan. Framför allt för att hon får träffa Nils igen, men också för att allt blir förutsägbart; det står på schemat hur dagarna ska se ut. Men tredje dagen dyker det upp en ny tjej i klassen, Silja. Hon tar plats och struntar helt i alla oskrivna regler. Hon sätter sig var hon vill, hon umgås med vem hon vill och hon verkar inte alls vilja smälta in i klassen. Är hon korkad, trotsig eller bara urstark? Ingen vet, men sensationen är ett faktum. Och plötsligt gäller inte den givna rangordningen, rollerna fördelas om - och inget är längre självklart. Tog från en annan sida. Orkade inte skriva handlingen om den :P


Den här boken var faktiskt rätt bra även fast det kanske inte var min grj elr vad jag nu ska säga. Altså de e ju fantasy o de brukar jag inte läsa. Lixom häxor, vampyrer och sånt men den här tycker jag faktiskt var bra. Så de e typ 6 ungdomar som inte känner varandra eller umgås i samma kretsar som börjar drömma konstigt och hamnar till slut i ett möte där de får reda på att de är utvalda. Därefter börjar kampen mellan gott och ont med intriger, knep, slagsmål, blod och död.

Det var några boktips :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (vår lilla hemlis)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat? ♥

Trackback