"
"

tips, ungdomsböcker

DATUM: 2012-10-14 / TID: 20:01:00
Jenny Hans: "sommaren jag blev vacker":
Verkligen jätte bra bok. Rekomenderar den skarpt. Är en triologi. Så finns två böcker till: "ingen sommar utan dig" och "sommar för evigt" Men ja kortfattad handling då: Jo det handlar om en tjej som ska vara hos hennes mammas vänninna under sommaren och hon har två söner. Och då händerdet väl lite saker där emellan de och så blir det väl något slags triangeldrama eller nått. Jag har bara läst den första, men är snart klar med den så då ska jag läsa de andra två också :)
 
Emma Granholms: "sjutton år och skit snygg":
Den här är också väldigt bra. Läste den innan "sommaren jag blev vacker" . Det handlar om makt och popularitet och sen var det även kul att det handlade om en kille. För i de flesta ungdomsböckerna så brukar det mest vara tjejer som det handlar om. Värd att läsa tycker jag iaf! Ska också tillägga att alla Emma Granholms böcker är väldigt bra!
 
Johanna Lindbäcks: "välkommen hem":
Ja det här är väl en typiskt "tjejbok" eller vad man nu ska säga. Handlar om en tjej som typ ska flytta sen så träffar hon typ en kille och så ska hon försöka att glömma bort hennes ex eller vad det nu var... Haha nä men ja. Ni får helt enkelt läsa den själva. Ska självklart tillägga här också att nästan alla Johanna Lindbäcks böcker är väldigt bra!
 
Magnus Nordins: "Huset vid vägens slut":
Det handlar om ett gammalt hus som har en massa rykten om att det spökar och pågår hämska saker i det. Men där hänger 5 killar. Och sen ska de då gå in i huset och så händer det en massa saker där. Verligen jätte spännande och jätte bra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (vår lilla hemlis)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat? ♥

Trackback