"
"

Tips: börja löpträna

DATUM: 2012-04-25 / TID: 21:40:45
Nu tänkte jag dra lite snabba tips om hur man kan hitta motivationen till att löpträna.
  • Bra skor/ kläder. Om man inte har de så går det egentligen inte lika bra. Man blir mer svettig ifall man inte har träningskläder och sen om man inte har bra skor så får man jätte ont i fötterna. Tänk på att kosta på ett par bra och ordentliga skor de kan kosta runt 1000 kr.
  • Börja med 2 gånger i veckan: Ja alltså det har jag iaf gjort och jag tycker verkligen att det funkar. Sen när man har hållit på ett tag så kan man börja med flera gånger i veckan. O.B.S Tänk bara på att inte köra varje dag, musiklerna återupphämtar sig inte!
  • Träna med en kompis. Jag tycker att det är jätte bra att träna med en kompis för då pushar man varandra och om ena inte vill så tvingar man den helt enkelt.
  • Bra löpspår: ja om man nu inte tränar på löpband förstås. När man tränar ute i naturen så är det viktigt att tänka på att: det inte är en för plan väg. T.ex asfalt för då blir det väldigt jobbigt för fötterna, att det inte är för backigt: om det är för många uppförsbackar så blir det väldigt jobbigt för både konditionen, benen och nästan ja typ allt.
  • Ta tid: Om du verkligen vill ha resultat så tycker jag att man först ska ta tid på det spåret du gör (förstås viktigt att du springer samma löpspår varje gång) Sen kan du se hur mkt varvet gick på och så kan du se om du gjort varvet snabbare/långsammare än du gjort tidigare.
  • Sätta upp mål: Vad vill du uppnå med din löpträning? Kan vara att t.ex öka konditionen eller att må bättre. Sätt ett mål som DU vill uppnå så är det lättare att sedan fortsätta.
Ja så nu är det bara att gå ut och köra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (vår lilla hemlis)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat? ♥

Trackback